Blogger Backgrounds
By the pen and what they inscribe (68:1)
sebatang pensel buruk lagi berkarat yg mencatit liku-liku kehidupan seorang yang bergelar hamba Allah

Thursday 29 September 2011

Aku dan Mr.Brilliant

Assalammualaikum,

sejak daripada kurun keberapa entah aku dah tak update blog ni.Blog yang sudah sedia buruk,bertambah buruk,aku yang sibuk bertambah sibuk.Ya,aku memang sibuk.Sangat sibuk.Betul-betul sibuk.(berapa kali aku mention ayat ''sibuk''??)Maksudnya aku memang sibuk.(mention lagi!)


Exam semakin hari semakin hampir.Aku yang hanyut dibuai mimpi indah terus terlena.Syukurlah,aku mendapat kesedaran bahawa ''hidup tak seindah fantasi'' lebih awal.Maksudnya,aku dah bertukar daripada seorang yang pemalas dan memang liat nak baca buku(serious liat,ayam pencen lagi empuk!)kepada seorang yang agak rajin membaca buku(kalau ulat buku..=.=yuck.)Bukan itu point yang aku nak sampaikan.Sengaja aku selitkan perkembangan yang membanggakan diriku.(ngeh-ngeh-ngeh..baru satu yang positif,ada 10 yang negatif!cehh!)


Aku cakap awal-awal la...entry ni memang panjang..so kepada sesiapa yg nak membaca..baik pi kencing dulu ke,minum ke,makan ke.,sebab non-stop okayy??sebenarnya point yg aku nak tulis ni mengenai kejealousan aku terhadap seorang Mr.Brilliant kat kelas aku.Aku pun naik hairan macammana dia boleh begitu bijak sedangkan nak kata pegang buku 24/7 tu takde jugakk..nak kata nerd.,,lagilah tak..So,dek kerana keiirian hatian aku yang meluap-meluap ni,aku pun cuba memasukkan jarumku yang tajam lagi berbisa ini.Aku rasa dia perasan yang aku cuba menjadi Karam Singh Walia(maaf en.Karam.,,saya tak berapa prihatinkan nama encik.)


Di sini bermulanya penjaruman aku:

Aku:wei,Mr.B,ce ko citer sikit apekah rahsianya menjadi pelajar brilliant.Yelahh,aku tengok otak ko ni bukan  setakat cair,lebur lembik dah ha.Ko buat apa ek kat rumah??(ni ayat intro ni...)

Mr.B:ouhh..balik aje rumah,aku makan,mandi pastu tido...petang2 sikit aku main bola..pastu maghrib balik solat pastu tengok naruto..bla,bla,bla(aktiviti yg langsung takde kaitan dgn belajar)

Aku:hok aloh!!aku cepuk-cepuk jugak ko kang!Bagi ar tau betul2!Aku baca buku tak masuk-masuk otak kot!ko ingat aku suka2 je ke nak tanya.kalau aku brilliant cam ko,takde maknanya!(berkobar-kobar)

Mr.B:ermm,,aku tau ko rajin,tapi ada satu yg kureng..

Aku:ape??ape??(curious sampai lupa nak cover muka yg dah terhodoh)

Mr.B:BERKAT!!!!!!!!

Aku:(hilang sabar)Apehel pulakk tak berkat??!!weyhh ko ni aku sedap mulut je eeh??aku sembahyang tak pernah miss,sebelum pi sekolah aku cium tangan mak ngan abah aku,masuk pagar sekolah tuu mula ngan kaki kanan!!siap baca bismillah lagi!kurengg tol!

Mr.B:aku tau..aku tau..tapi ce ko flashback bal-ik,masa cikgu mengajar..apalagi subject ADD MATH,ko 100% dengar ke?Dah la mulut cam penjua insuran tak reti nak diam.pot-pet-pot-pet.kalau ko balik rumah baca sedozen buku pon..ilmu yg ko dpt takkan sama dgn apa yg kau akan dapat kat kelas,bla..bla..bla(nasihat seorang yang berjaya...Kami tabik!!)

Aku:_______- ~~ohh!!di sisi mu aku terdiam seribu bahasa,,kena attack macam peluru machine gun saja..,namun sukar untuk ku membidas kata-katamu itu,kerna semuanya benar~~~-maaf nera,aku telah merosakkan lagu sulung kau--

p/s:sejak itu aku telah berjanji akan berhenti menjadi penjual insuran dan sedar yang aku tak sebrilliant dia sebab aku tak focus masa cikgu mengajar..maafkan daku,Pn Norma..wuwuwuwuw~

No comments:

Post a Comment